Strategisch ICT-Inkoop Leveranciers en Contractmanager

Functie Strategisch ICT-Inkoop Leveranciers en Contractmanager
Aanvraagnummer 99379
Expertise Juridische contractkennis, NEVI
Regio Utrecht
Startdatum ASAP
Duur Vast diensteverband
Werkzaamheden

Als Strategisch ICT-inkoop-, contract- en leveranciersmanager krijg jij de ruimte om inkoop, contract en leveranciers management op tactisch en strategisch niveau geweldig goed te organiseren. Het is jouw taak om samen met de deelnemers te komen tot een sterk inkoopbeleid en een goede samenwerking neer te zetten intern (met de eigen corporaties) en extern (met leveranciers).

Met de ontwikkeling van het inkoopproces zorg jij dat toekomstige inkooptrajecten breed worden gedragen door de deelnemende corporaties en dat maximale toegevoegde waarde en (inkoop)efficiency wordt gerealiseerd. Je legt vast wie, waarvoor, wanneer aan zet is in de besluitvorming en aan welke eisen contracten en ICT producten moeten voldoen.

In deze rol werk je nauw samen met de Inkoop-, Contract en Leveranciersbeheerder ICT. Samen zijn jullie verantwoordelijk voor het organiseren van professioneel inkoop-, leveranciers- en contractmanagement. Waar bij jouw collega de nadruk ligt op het operationeel en tactisch niveau ondersteunen van de corporaties bij het inkoopproces en contractbeheer, ligt bij jou de nadruk op de strategische invulling en koersbepaling van ICLM binnen de organisatie.

Als ICLM coördineer je het opstellen van organisatie-brede contracten en ondersteun je de deelnemende woningcorporaties bij het aangaan van nieuwe contracten ten aanzien van systemen en ICT infrastructuur. Je signaleert aflopende contracten, onderzoekt vernieuwingsmogelijkheden, vertaalt klanteisen naar concrete prestatie-indicatoren en weet dit uit te onderhandelen met leveranciers. Jij bent in staat de technische kennis naar de ‘taal’ van de business vertalen, waardoor je beide werelden weet te verenigen. Je werkt hierbij nauw samen met de directie, ICT managers en leveranciers.

Om ervoor te zorgen dat contracten op de behoeften aan blijven sluiten monitor en stuur je op het wederzijds nakomen van organisatie-brede contractverplichtingen en prestaties. Daarnaast analyseer je de realisatie van de contractafspraken en adviseer je het ICT management over uitnutting, besparingen en afwijkingen. Samen met de deelnemers beoordeel je de prestaties van de leveranciers en stuur je bij waar nodig. Je bouwt en onderhoudt een sterke relatie met betrokken leveranciers en stimuleert hen een optimale bijdrage te leveren aan de doelstellingen van de oraganisatie. Met de belangrijkste leveranciers stel je jaarlijks een verbeterplan op om de samenwerking en onderlinge professionaliteit naar een hoger niveau te brengen.

Wie ben jij

De Inkoop, Contract en Leveranciersmanager die wij zoeken is een echte bouwer. Je bent in staat om een sterke samenwerkingsrelatie op te bouwen met en tussen onze corporaties en leveranciers en hebt een sterke visie over hoe een goed inkoopproces er uit hoort te zien. Je praat net zo makkelijk met projectleiders, ICT-managers en collega-inkopers als met directie en sales. Je leeft je in, weet wat goed is voor de deelnemers en bedenkt vernieuwende concepten.

Je kunt zelfstandig een inkooptraject initiëren en het proces begeleiden en bent sterk in het vormgeven en structureren van ICLM. Je bent organisatiesensitief; je hebt een goed gevoel voor onderlinge verhoudingen en hoe daar effectief mee om te gaan. Daarnaast ben je sterk in het opbouwen en onderhouden van relaties en heb je een zakelijke instelling, voor wat betreft het bewaken van wederzijdse contractafspraken en het gezamenlijke organisatie-brede belang.

Belangrijke steekwoorden zijn verder: empathisch, proactief, energiek, resultaatgericht, plannen en organiseren.

Verdere vereisten voor deze functie zijn;

  • HBO/WO werk- en denkniveau, bij voorkeur een bedrijfskundige achtergrond.
  • Vakopleidingen een pré (NEVI 1 en NEVI 2 gecertificeerd)
  • Aantoonbare praktische juridische contractkennis en kennis van relevante wet- en regelgeving.
  • Tenminste 5 jaar contract- en leveranciersmanagement, en inkoopervaring op het vlak van ICT.

Organisatie

De klant betreft een samenwerking van vijf grote woningcorporaties. De organisatie heeft als doel om de kosten van de organisatie-brede ICT systemen te verlagen, continuïteit en kwaliteit van de ICT infrastructuur te verhogen en innovatiekracht bij woningcorporaties (en de sector) te stimuleren. De klant is een kleine, dynamische en energieke organisatie bestaande uit een klein kernteam en sterke banden met de vijf corporaties waaraan we een bijdrage mogen leveren.

Met vijf woningcorporaties zetten wij een krachtige inkooporganisatie ICT neer in de corporatiebranche. Jij mag je uitleven om op het gebied van strategisch en tactisch ICLM te bedenken en realiseren wat het beste is voor de deelnemers. In lijn met de behoefte van de deelnemers, help jij hen met slimme concepten en scherpe prijzen, om zo succesvoller te zijn in hun branche.

solliciteer direct